تبلیغات X
بک لینک ارزان و رایگان دانشگاهی
امیر نظری
تلویزیون سامسونگ
دیجی بروز
قطعات گیربکس
ساعت هوشمند
خرید کفش تبریز
طراحی وب سایت
طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت فروشگاهی
پروژه آماده افتر افکت
موشن گرافیک آماده
دوره اسکین کر
فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت
وارد کننده پخش عمده لیست قیمت خرید لوازم جانبی کامپیوتر شبکه و لوازم جانبی موبایل در تهران دی نت
قطعات اصلی کامپیوتر قیمت خرید قطعات اصلی پردازنده اینتل ای ام دی مادربرد رم کامپیوتر هارد دیسک کارت گرافیک حافظه SSD پاور کیس اوستا آی تی ایسوس ازراک گیگابایت ام اس آی بایوستار
لیست قیمت خرید فروش پخش تاچ ال سی دی اورجینال شرکتی اصلی گوشی موبایل اپل سامسونگ آیفون شیائومی هواوی تهران جمهوری پاساژ علاالدین در فروشگاه اینترنتی مای فون
سپیدار وب : اتصال اطلاعات نرم افزار سپیدار همکاران سیستم به ووکامرس سپیدار وب بهترین سیستم حسابداری آنلاین تحت وب ووکامرس نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی کارتابل اتصال نرم افزار حسابداری دشت، سپیدار همکاران سیستم به ووکامرس حسابداری فروشگاهی آنلاین اتصال حسابداری به ووکامرس اتصال نرم افزار حسابداری به سایت ارتباط نرم افزار حسابداری به سایت فروشگاه آنلاین ارتباط سیستم حسابداری به افزونه ووکامرس سیستم مدیریت محتوای وردپرس سپیداروب اتصال ووکامرس به نرم افزار حسابداری نمایندگی نرم افزار حسابداری طراحی سایت سئو طراحی اپلیکیشن اندروید و آی او اس
قیمت سیمان
دانلود اهنگ ترکی
لیزر مو های زائد
لاغری با دستگاه
دمنوش نیوشا
برنج ایرانی
Thick Oreo Milkshake
Revit انجام پروژه رویت
خرید لباس نوزادی
فروشگاه ساز فوری
تعمیر پکیج
تسمه کش






هر آنچه در مورد اخبار جعلی باید بدانید

technology

هر آنچه در مورد اخبار جعلی باید بدانید

رسانه های اجتماعی درهای جدیدی را برای انتشار اطلاعات سریع ، اخبار جعلی و تبلیغات برای گسترش سریعتر ، آسان تر و گسترده تر از همیشه باز کرده اند. در دو سال گذشته ، تعداد کشورهایی که از کمپین های دستکاری در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند 150 درصد افزایش یافته است. اهداف این کمپین ها چیست ، چگونه اجرا می شوند و برای سالم ماندن چه می توانید بکنید؟
چرا باید از اخبار جعلی استفاده کرد؟
در سال 2018 مشخص شد که بیش از 70 کشور از نوعی دستکاری در شبکه های اجتماعی استفاده کرده اند. این امر معمولاً توسط ارگانهای دولتی ، احزاب سیاسی یا سیاستمداران صورت می گرفت. بعضی اوقات مجریان خصوصی یا سازمانهای جامعه مدنی آنها را به جای آنها آزاد می کردند. چنین کمپین هایی تمرکز خود را بر روی سه زمینه اصلی قرار می دهند - تبلیغات طرفدار دولت یا طرفداری از حزب ، تبلیغات حمله به طرف مقابل و پیام هایی برای تقسیم جامعه.

هدف گمراه کردن کاربران شبکه های اجتماعی در محل و خارج از کشور است ، اما چرا؟ هرچه عمیق تر می شوید ، مشخص می شود که اطلاعات گمراه کننده می توانند اثرات مضری داشته باشند و می توانند برای موارد زیر استفاده شوند:

گفتگوها را از مسائل مهم منحرف یا منحرف کنید. شعبده بازها توجه شما را از دست آنها منحرف می کنند تا با ترفندهای خود و همچنین رسانه ها کار کنند. در نتیجه ، سازمان دهندگان کمپین می توانند به صورت پنهانی به اهداف خود برسند.
تحریک خشونت ، افزایش سخنان نفرت انگیز و افزایش قطب بندی بین گروه های مذهبی ، سیاسی یا اجتماعی. یکی از این نمونه ها ، نسل کشی مسلمانان در میانمار در سال 2017 و بعد از آن بود که عمدتا ناشی از تبلیغات گسترده در فیس بوک بود.
رأی دهندگان با هدف خرد برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری یا سایر آرا public عمومی مانند همه پرسی. این اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 و Brexit رخ داد. برای دستیابی به این هدف ، شرکت کنندگان بد نیاز به جمع آوری داده ها در مورد مشخصات جمعیتی مصرف کنندگان ، سرگرمی ها ، درآمد و غیره دارند تا استراتژی هایی درباره نحوه قطب بندی آنها ایجاد کنند.
آنها حقوق اساسی بشر مانند حق آزادی بیان یا آزادی اطلاعات را سرکوب می کنند. Propaganda شما را در حباب اطلاعات بالقوه نادرستی قرار می دهد ، به این معنی که تشخیص درست و واقعی چیست دشوارتر می شود.
بر خوانندگان جهانی تأثیر بگذارید ، که به ویژه برای رژیم های استبدادی بسیار مهم است. کانال های معروف رسانه های اجتماعی که برای شهروندان چینی ممنوع است ، همچنان توسط دولت برای انتشار اخبار خوب در سراسر جهان استفاده می شود.
چگونه اطلاعات غلط منتشر می شود؟
چگونه اطلاعات غلط منتشر می شود؟
اطلاعات نادرست مانند آتش سوزی در شبکه های اجتماعی در حال گسترش است زیرا مردم شروع به اعتماد به رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی اطلاعات خود کرده اند. رسانه های اجتماعی به سایت ها اجازه می دهند اطلاعات زیادی را درباره شما جمع آوری و استفاده کنند. این هدف شما را آسان تر می کند ، پیام ها را مطابق میل خود تنظیم کرده و قانع کننده تر کنید. به عنوان مثال ، سیاستمداران بیشتر تمایل دارند پول خود را خرج کنند و رای دهندگانی را که دیدگاه آنها مبهم است هدف قرار دهند. تبدیل کسی که نظر جدی در مورد برخی مسائل ندارد بسیار آسان تر و مقرون به صرفه است.

چگونه این امر محقق می شود؟

از حساب های ربات استفاده کنید که برای تقلید از کاربران واقعی یا حساب های جعلی انسانی طراحی شده است. برخی ممکن است از ترکیبی از حسابهای جعلی و پیامهای خودکار یا حسابهای هک شده و سرقت شده استفاده کنند.
کار با مردم ، از جمله سازمان های جامعه مدنی ، گروه های جوانان ، تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و داوطلبانی که از این امر حمایت می کنند. پنهان شدن در پشت این افراد می تواند شناسایی اطلاعات نادرست را بسیار دشوار کند.
انتخاب انواع مختلف رسانه برای انتشار اطلاعات نادرست. حتی ممکن است آنها را تبلیغاتی ندانید. میم ها ، فیلم ها ، وب سایت های جعلی ، پست های شبکه های اجتماعی ، ترول ها ، نظرات و محتوای ایجاد شده توسط افراد با نفوذ می تواند به عنوان اخبار جعلی و تبلیغات استفاده شود.
انتخاب بستر مناسب. فیس بوک هنوز هم یکی از بزرگترین پلتفرم هایی است که برای انتشار اطلاعات غلط استفاده می شود و به دنبال آن توییتر ، اینستاگرام ، واتساپ و یوتیوب قرار دارند. کارشناسان امنیت سایبری هشدار می دهند که به زودی از هوش مصنوعی ، واقعیت مجازی و اینترنت اشیا widely نیز برای ایجاد و پشتیبانی تبلیغات به طور گسترده تری استفاده می شود.
اگر تشخیص یک حقیقت از داستان برای یک مصرف کننده متوسط ​​بسیار دشوار است ، آیا شرکت های رسانه های اجتماعی مسئولیت نظارت بر آنچه در سیستم عامل های آنها ارسال می شود را دارند؟

رسانه های اجتماعی برای جلوگیری از این کار چه می کنند؟
در ایالات متحده ، جایی که بیشتر شرکت های رسانه های اجتماعی در آن مستقر هستند ، یک قانون فدرال 1996 اعلام کرد که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ناشر اخبار نیستند و بنابراین مسئولیتی در قبال محتوای درج شده در وب سایت های آنها ندارند. با این حال ، اخبار جعلی و سخنان نفرت انگیز در حال افزایش است و افراد بیشتری این کانال ها را فشار می دهند تا محتوای ناخواسته را حذف کنند. و آن ها چه کار می کنند؟

فیس بوک از فن آوری های مختلفی برای پذیرش اخبار جعلی و حساب های جعلی استفاده می کند. آنها با یک شرکت خارج از واقعیت سنجی کار می کنند و هزاران نفر را برای بررسی و انتخاب محتوای مشکوک استخدام کرده اند. این غول شبکه های اجتماعی نیز سیاست های خرید تبلیغات خود را به ویژه برای کارزارهای سیاسی بسیار سختگیرانه تر کرده است. توییتر حساب های خودکار را هدف قرار داده است
با این حال ، این روش ها قابل اعتماد نیستند. الگوریتم ها به اندازه کافی پیچیده نیستند که بتوانند 100٪ اخبار جعلی را انتخاب کنند ، در حالی که انتخاب دستی جای خطاهای انسانی را به جا می گذارد. فیلتر کردن همچنین س questionsالات زیادی را ایجاد می کند ، مانند پیامدهای آن در آزادی بیان؟ اگر پست شما اصلی باشد اما مشکوک باشد ، چه می کنید؟ آیا این هدف دیگری مانند طرفداری از یک حزب سیاسی اما جلوگیری از تبلیغات و نشریات مخالف را دنبال می کند؟

با یا بدون فیلتر کردن ، کسانی که اطلاعات غلط ایجاد می کنند دائماً از ابزارها و تکنیک های جدید برای فریب ما استفاده می کنند. به همین دلیل برای شما مهم است که اطلاعاتی را که مصرف می کنید جذب کنید و یاد بگیرید گندم را از دانه جدا کنید.

چگونه می توان از طریق اطلاعات غلط دید
1. شناسایی کنید
وقتی پستی را در شبکه های اجتماعی مشاهده کردید ، آن را با کمی نمک بردارید و از خود بپرسید:

آیا این پست احساساتی برانگیخته است؟ اگر احساسات منفی مانند خشم یا کینه را تحریک می کند ، ممکن است بخواهید این خبر را زیر سوال ببرید و به دنبال حقایق باشید. ممکن است برای دستیابی به همان پاسخ عاطفی ایجاد شده باشد.
آیا خطاهای دستوری منتشر شده است؟ اکثر منابع خبری معتبر قبل از انتشار کار آنها را به دقت ویرایش و بررسی می کنند تا خطاها نشانه محتوای ایجاد شده برای هدفی متفاوت باشند.
آیا می توان تصاویر را از متن خارج یا ویرایش کرد؟ سعی کنید به دنبال اصل آن بگردید.
آیا این پست کلیشه ها را برجسته می کند یا سعی در ایجاد اختلافات فرهنگی یا مذهبی دارد؟
منبع چیست؟ لینک پست را بررسی کنید. آیا به نظر قانونی می رسد؟ بازیگران بد می توانند از تکنیک های مشابه URL های جعلی استفاده کنند. آنها سعی می کنند شما را فریب دهند که فکر می کنید منبع قابل اعتماد است.
آیا این مورد در جای دیگری گزارش شده است؟ آیا خبر یا رویداد خاصی توسط روزنامه هایی که به آنها اعتماد دارید پوشش داده شده است؟ اگر اینگونه نباشد ، ممکن است درست نباشد.
2. گزارش دهید
اگر فکر می کنید با اخبار جعلی ، لایحه جعلی یا سایر اطلاعات غلط مواجه شده اید - آن را گزارش دهید. اکثر کانال های رسانه های اجتماعی دکمه های داخلی دارند که به شما امکان می دهد چنین محتوایی را علامت گذاری کنید. در صورت عدم انجام این کار ، مستقیماً با آنها تماس بگیرید.

دیگر اطلاعات غلط را منتشر نکنید - در مقابل وسوسه به اشتراک گذاشتن آن با دوستان خود مقاومت کنید. شما هرگز نمی دانید ، ممکن است کسی باشد که باور کند.

3. پیشگیری
گفتن این کار ساده تر از انجام آن است ، اما می توانید از مکیدن خود به یک "حباب تبلیغاتی" جلوگیری کنید. چگونه فقط می توان اطلاعات لازم در مورد خود را در شبکه های اجتماعی آشکار کرد و از این امر غافل نشوید. این کار پروفایل شما را دشوارتر می کند و در نتیجه اطلاعات هدفمندی را در اختیار شما قرار می دهد. با دنبال کردن نکاتی در مورد خصوصی سازی حساب های شبکه های اجتماعی خود می توانید نمایه های خود را شخصی تر کنید.

اگر روش مطمئنی می خواهید - دیگر از رسانه های اجتماعی استفاده نکنید. یا حداقل رسانه های اجتماعی را منبع موثق اخبار قلمداد نکنید. بازگشت به رسانه های سنتی - تلویزیون ، مطبوعات و وب سایت های خبری. و حتی در این صورت ، با کلاه تفکر انتقادی خود اطلاعات را مصرف کنید.
+ نوشته شده در شنبه 25 ارديبهشت 1400ساعت 19:02 توسط komod | | تعداد بازدید : 25